2015. január 4., vasárnap

Non plus ultra

Régóta terveztem már, hogy elkészítem ezt a süteményt, csak mindig visszariadtam tőle, mert aki már csinálta, azt mondta, hogy nagyon finom, de nagyon munkás is. Nos, most szilveszter előtt csak bevállaltam és mindenben igaza volt a többieknek: munkás, macerás, de finom. Tipikus alkalmi sütemény.

  Non plus ultra

Hozzávalók:
- 30 dkg liszt
 - 20 dkg vaj
 - 5 dkg vaníliás cukor
 - 2 tojássárgája -
 1 evőkanál tejföl

 Ezeket gyorsan összedolgozzuk és hűtőben pihentetjük pár óráig. (én 2 órát hagytam)

 Ezután vékonyra nyújtjuk, kicsi pogácsaszaggatóval kerekre szaggatjuk.

 Tetejére a 2 tojás fehérjéből 20 dkg porcukorral gőz felett kemény habot verünk és minden korong tetejére nyomunk egy kis halmot.

 Kisütjük őket lassú tűznél, hogy a hab megkeményedjen.

 Ha kihűltek 2-2 összeragasztunk tetszés szerinti lekvárral.

Nincsenek megjegyzések: