2011. július 1., péntek

Ananászos-kókuszos kuglóf


Ez a sütemény a gombhoz varrjuk a kabátot tipikus esete. Mostanában a befőzések miatt gyakran pakolászok a kamrapolcokon, hol megfelelő üres üvegek után kutatva, hol pedig az elkészült savanyúságok, befőttek, lekvárok rendezgetése miatt. Így bukkantam rá egy régóta kallódó ananászkonzervre és ehhez kerestem célirányosan megfelelő receptet. Végül egy kuglóf lett belőle. A receptet a Nagy kuglófkönyvből vettem. Annyit változtatnék rajta, hogy legközelebb talán lehetne az ananász levéből is a tésztához önteni, hogy jobban érződjön az ananász íz.

Ananászos- kókuszos kuglóf

Hozzávalók:
- 1 ananászkonzerv ( nekem a kockára vágott volt, de azt még tovább aprítottam apróbb darabokra, de persze a karikából is lehet ugyanilyet gyártani)
- 25 dkg margarin
- 25 dkg porcukor
- 1 vaníliás cukor
- 4 tojás
- 50 dkg liszt
- 1 csomag sütőpor
- 1 csipet só
- 1 evőkanál kakaó
- 1, 2 dl tej
- 2 evőkanál rum
- 10 dkg kókuszreszelék


Elkészítés:

- A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
- Az ananászt felaprítjuk a megfelelő méretű darabkákra.
- A puha margarint a porcukorral és a vaníliás cukorral habosra keverjük.
- Egyenként beleütjük a tojásokat és azokkal is habosra keverjük.
- A lisztet összekeverjük a többi szárazanyaggal: sütőpor, só, kakaó és a margarinos masszához keverjük.
- Hozzáadjuk a tejet, a rumot, a kókuszreszeléket és végül az ananászt.
- Kuglófformába töltjük - én szilikonosba raktam, úgyhogy nem volt vele semmi gondom, de más esetben persze elő kell a formát készíteni ( vajazni, lisztezni)
- Kb. 50 percig sütjük - nem túl nagy lángon mert nem fog átsülni. Tűpróbával ellenőrizzük.
- A formában hagyjuk kihűlni, utána borítsuk ki.

Nincsenek megjegyzések: