2008. november 22., szombat

Túrótorta


Amióta csak elolvastam Ecet és olaj blogjában a lidlis krémtúróval készülő túrótorta receptjét, (aminek az eredetije Fűszeres Esztertől származik), nos azóta vágytam arra, hogy kipróbáljam. Csak éppen sosem jártam éppen arra, ha meg igen elfelejtettem beszerezni a vödrös kiszerelésű alapanyagot. Azután múlt héten sikerült és én boldogan vittem haza a zsákmányt. Másnap el is készítettem. Szép volt, jó volt,elfogyott: de számomra teljesen jellegtelen, olyan semmi különös. Persze nyilván a hiba az én készülékemben van, olyan régen készültem rá, hogy valami nagyon nagy durranást vártam. Hát ez most elmaradt. Van ez így.

Azért íme a recept, mert mégegyszer hangsúlyozom, a sütemény finom, valószínűleg csak én spiláztam túl magam. Mégis, én maradok a nekem bevált sült túrótortánál.

Túrótorta ( a recept Ecet és olaj blogjáról származik)

Hozzávalók 2 tortaformához (nekem egy 26 és egy 22 cm átmérőjű van):

40 dkg liszt

15 dkg porcukor

18 dkg vaj

2 tojás

1 csipet só

A vajat a liszttel és a sóval elmorzsoljuk, hozzáadjuk a porcukrot és a tojásokat. Összegyúrjuk, és legalább egy órára hűtőszekrénybe tesszük.

Hozzávalók a krémhez:

1 kg krémtúró (Lidl márkatermék, csak kilós kiszerelésben kapható, a vödör tetején egy nagymama ronda rajza van tortával a kezében. Más túró nem adja ugyanezt az eredményt, úgy gondolom.)

8 tojás

25 dkg kristálycukor

10 dkg liszt

5 dkg gríz

Fél citrom héja és leve

2 csomag vaníliás cukor

1 csipet só

A tojásokat szétválasztjuk, és a fehérjét a sóval kemény habbá verjük. A sárgákat a cukorral, és a vaníliás cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a lisztet, a grízt, és az ízesítőket. Belekeverjük a túrót. Apródonként hozzáadjuk a tojáshabot, és habkártyával minden adagot óvatosan elkeverünk, hogy a hab ne törjön össze.
A tésztát vékonyra nyújtjuk (én olyan kevés tésztával szeretem, amennyire kevéssel lehet, valószínűleg ezért maradt ki a tésztából). A tortaformák alját kivesszük, és a tésztából ezeknek megfelelő nagyságú köröket vágunk ki. A maradék tésztát olyan széles csíkokra vágjuk, mint a tortaforma oldalának kb. háromnegyede. A formákat összeállítjuk, és kivajazzuk. Az aljukra tesszük a kerek lapokat,és az oldalukra feltapasztjuk a csíkokat. Beletöltjük a túrókrémet úgy, hogy legfeljebb 1 centivel legyen lejjebb a tésztánál, mert nem fog megnőni. 175 fokon kb. 50-60 percig kellett sütni őket egyenként. Akkor jó, ha a teteje kis színt kap, és ha rátesszük a tenyerünket, rugalmasnak érezzük. Bele is lehetne szúrni, de én abban nem igazán bízom.

Sk. megjegyzés: én csak fél adagot-1 tortányira valót készítettem.

Nincsenek megjegyzések: