2008. november 23., vasárnap

Bonbon 1.- Kókuszos fehércsokis trüffel


Igen, igen. Bizony hozzám is elért a vészesen terjedő bonbon mánia. Az az igazság, hogy már régóta gyűjtögettem, mentegettem a különböző helyeken megjelenő recepteket, de a végső lökést a megvalósításhoz egy új szerzeményem adta. Méghozzá egy szilikonos bonbonforma, amit egy tupper partyn sikerült beszereznem. Persze tudom, hogy tökéletes megfelelnek erre a célra a szilikonos jégkockatartók, valamint a mini papírkapszlik is. Mégis, nekem kellett ez a lélektani löket ahhoz, hogy belevágjak. Nos, mindenkinek igaza van aki azt állítja, hogy függőséget okozhat a bonbongyártás. Azóta ugyanis állandóan azon töröm a fejem, hogy milyen ízű, formájú stb. édes semmiségeket alkothatnék még.

Nos az első egy Stahl Judittól kölcsönzött és némileg átalakított recept alapján készült és nálunk osztatlan sikert aratott.

Íme:

Kókuszos fehércsokis trüffel (Stahl Judit: Csokoládés édességek videókazettája alapján)

1. 10 dkg (1 tábla) fehércsokit összetörök, hozzárakok 5 dkg vajat és 1/4 dl tejszínt és összeolvasztom őket.

S. J. ezt gőz fölött ajánlja, én leegyszerűsítettem. Mikróba raktam a keveréket, és amikor már a vaj megolvadt, felhevült- a szintén puha csokit könnyedén simára, egynemű folyékonyra lehet vele keverni. Ez kb. 1 perc- fokozattól és mikrótól függően.

2. Az olvadt fehércsokis masszához hozzákeverünk 2-3 evőkanálnyi citromlevet. (ízlés szerint)

Itt eredetileg 3 evőkanál zöldcitromlé szerepelt, de nekem nem volt otthon, viszont annyira klassz lett a végeredmény, hogy legközelebb is sima, hagyományos citrommal fogom készíteni.

3. Annyi szem mogyorót (nem földi, hanem a másik) pirítunk meg száraz serpenyőben, ahány bonbont készíteni akarunk.

4. Elhelyezzük a formánkban a mogyorószemet és egy kisebb kanállal megtöltjük a mélyedéseket a fehércsokis, citromos masszánkkal.

5. Hűtőbe rakjuk egy éjszakára, másnap óvatosan kivesszük őket a formából és kókuszreszelékben mártjuk a tetejüket.

Fogyasztásig hűtőszekrényben kell tartani őket.

Eredetileg a masszát megdermesztjük, majd kézzel gombócokat formálunk és azokat hempergetjük meg kókuszban. Stahlnál a mogyoró nem szerepel, pedig nagyon jól illik hozzá.

Ebből kb. 12-14 minibonbon lesz, az adagokat nyugodtan lehet duplázni vagy triplázni. Higgyétel el, el fog fogyni.

Ui: a mogyorószemek azért vannak a trüfflik tetején, mert a tupperes forma ilyen alakú, van rajta egy kis pukli, amit ha akarod benyomsz, ha akarod úgy hagyod. Nos, jelen esetben én úgy hagytam, ezért azután ide pottyantak a mogyorószemek, amik kiborítás után felülre kerültek.

Nincsenek megjegyzések: